Monday, October 1, 2012

KISAH PARA RASUL-NABI NUH 4

NABI NUH DAN KAUMNYA 4
Nabi Nuh kecewa kerana kaumnya tidak mahu beriman
29.”Dan ketahuilah wahai kaumku! Aku tidak minta kepada kamu sebarang harta benda sebagai upah menyampaikan agama Allah itu, tiadalah aku harapkan upahku melainkan dari Allah semata-mata dan aku tidak akan menghalau orang-orang yang beriman (sebagaimana yang kamu minta itu) kerana sesungguhnya mereka akan menemui Tuhan mereka (dan pada hari itu mereka akan menuntut dan menerima hak masing-masing); tetapi aku nampak kamu semua, kaum yang tidak mengetahui apa yang mesti diketahu! 30. Dan lagi wahai kaumku! Siapakah yang akan menolongku dari azab Allah jika aku menghalau mereka? Maka mengapa kamu tidak mahu ingatkan kekuasaan Allah?” (HUD: 29 – 30)

No comments:

Post a Comment