Monday, July 29, 2013

Bidadari Firdausi

Kaulah puteri sunti
idaman jutaan manusia
dibelai semesra mutiara
amat cantik jelita
bibirmu semerah delima
senyummu berkuntum mawar
rambutmu sewangi kasturi
matamu meredup kristal biru
lirikmu menyapa kalbu
jelingmu melenyap cemburu
tawamu membenih rindu
nyanyimu memadam nestapa
wajahmu menutup purnama

Sayangnya!
di sini kau tiada
hanyalah khabar gembira
bersulam mimpi-mimpi
kalaulah aku ditakdirkan
bertemumu di sini
apakah aku akan jadi sasau
gila terus merana

Aku tahu
kau milik para ambia’ dan syuhada
aku pula insan biasa
apakah tidak mungkin
kau jadi milikku
aku amat merindui
dakapan kucupmu
hati jiwa tulusmu
demi cinta setia abadi
asmara damai sejahtera
di mahligai Firdausi

Kelana Putra
Bukit Puteri
Kuala Terengganu
18 Januari 2012
Selasa 23 Safar 1433.

 

No comments:

Post a Comment