Sunday, July 7, 2013

SUNYI SEPI


Untuk apa
aku duduk di sini
kita sama-sama
bersenda gurau
bergelak ketawa
kita suka jalan-jalan
keliling dunia

Bila mana
minda malas memikir
hati tak keras berzikir
kalbu hilang lenyap
iman tak pasang-pasang
ilmu dimamah gelita
amal sombongkan diri
kekayaan timbunkan kebanggaan
kekuasaan pamerkan kezaliman
kemuliaan serlahkan kehinaan

Apakah usiaku

berlalu hanya begitu
muda remaja lalai leka
mendakap dunia
dalam dewasa mabuk sasau
rakus memburu
kilauan cinta buta
aduh seronok gila
sampai dah tua
tiada lagi daya upaya

Aku letih
aku layu
aku lesu
bersama senjakala
meresapi sinar
menggamit gelita
malam kelam gelita
aku pasti hilang
bersama hitam malam
sunyi lagi sepi
di buai sebuah mimpi

Kelana Putra
Rantau Abang
14 Januarti 2012
Sabtu 19 Safar 1433.
 


No comments:

Post a Comment