Friday, April 29, 2011

GETARAN JIWA - AKU DAN KAU


AKU DAN KAU MILIK DIA

Apakah Aku dan Kau
Memadu kasih sejati setia
Kau utusan dari alam tinggi
Aku melata di pentas bumi
Kaulah nyawa Kaulah jiwa
Bersatu kita jelajahi dunia
Direbut masa beredar
Gelumang dosa pahala
Redah dugaan pancaroba
Ada menang ada kecundang
Aku dan Kau tak sekuat mana
Paduan  iman ilmu dan amal
Masih goyang diancam dunia
Mungkinkah dapat kiranya
Kita perteguhkan jiwa raga
Di ujung usia mungkin tak lama
Tiba saat sampai ketikanya
Kau pasti kembali ke magligai Azali
Tinggalkan aku di sini-sepi sendiri
Punah ranah hancur lumat
Dan apakah  cerita kita
Sudah sampai penghujungnya
 Atau kita jumpa  semula
Menurut atur janjiNya
Bila dunia sudah Kiamat
Kita dipanggil diseru
Bertemulah untuk kali kedua
Di alam Akhirat ciptaanNya
Apakah kita mendapat bahagia
Daripada Yang Maha Adil Bijaksana
Aku dan Kau milik Dia

Kelana Putera,                                    
Dungun 29 April 2011
Bersamaan 25 Jamadil Awal 1432


No comments:

Post a Comment