Saturday, December 7, 2013

AKU ADALAH HAMBA

ABDI

Masihkah ada
cebisan waktuMu
dapatku teruskan
pengabdian ini
bersihkan jiwa
tuluskan hati
luhurkan budi

Memanjat tangga-tangga
manusia istimewa
dalam payah getir
gilakan dunia
panahan nafsu gila
bisikan syaitan-syaitan
mahu larikan aku
jauh sayup
dariMu

Rindu pada jiwa
taat sabar setia
berisi iman
bermandikan taqwa
berwajah ihsan
damai lagi tenang

Mahu aku terus
bersujud bertasbih
bersama gunung-gunung
burung-burung
pohon-pohon
mentari
bulan
bintang-bintang
 
PadaMu Yang Maha Mulia
Raja sekelian manusia.

Kelana Putera
Bandar Puteri
Puchong, Selangor DI
18 NOV 2011

Jumaat 22 Dzulhi’jjah 1432.

 

1 comment:

  1. Aku adalah hamba yang ingin terus bertasbih dan bersujud padaMu bersama makhluk-makhlukMu seisi alam....apakah aku masih punyai ruang dan masaMu..Ya Tuhanku!

    ReplyDelete