Wednesday, December 4, 2013

Getaran Jiwa - Hanyalah Pada-Mu Jua

HANYALAH PADA-MU JUA

Ya Allah, Ya Rahmann, Ya Rahim!
Aku hanyalah hamba biasa,
Aku memohon meminta-minta,
Aku berdoa malam siang,
Aku memohon meminta ketika susah dan ketika senang,
Aku tetap memohon meminta selagi nyawa masih di badan,
Aku terus memohon meminta…dulu,kini dan selamanya,
Minta rezeki halal buat meneruskan hidup bahagia,
Minta petunjuk cahaya buat perjalanan di sini dan di sana,
Minta keyakinan buat iman teguh utuh,
Minta ilham buat cetusan buah fikiran,
Minta kekuatan buat benteng serangan hasutan godaan,
Minta belas ihsan buat keselamatan jiwa raga,
Minta pertolongan buat atasi lemah lalai leka,
Minta ampun maaf buat bersihkan noda dan dosa,
Minta panjang usia buat tambahkan amal bakti,
Minta rahmat hidayah buat hidup dunia dan akhirat,
Minta Jannah buat hidup damai sejahtera abadi,
Ya Rab’bi, Engkau-lah Yang Maha Pemberi segalanya.

Kelana Putra Dungun,
Terengganu Darul Iman,
Jumaat 20 Sept.2013.

 

 

1 comment:

  1. Ya Allah, Ya-Rahmann, Ya-Rahim! Hanyalah kepada-Mu aku memohon meminta apa jua...dulu kini dan selamanya.

    ReplyDelete