Saturday, January 26, 2013

GETARAN JIWA - AKU PULANG


AKU PULANG
Kekasih datang dengan senyum mesra
datang dengan lenggang lenggoknya
aku sedia menyambut cinta kasihnya
dalam rindu asyik asmaradana
nanti suatu ketika dan entah bila jua
pasti ada yang datang bertandang
tanpa jemputan undanganku
dia  datang secara  tiba-tiba
bawa bersamanya salam terakhir
dia pasti memisahkan
diriku dari dunia sayangku
nyawaku dari badanku
apakah nanti nayawaku ini
dia cabut dengan
perlahan lembut mesranya ataukah
dengan rakus kasar seksa
dan apakah aku rela aku dipksa
aku hanyalah pasrah pada-Mu
tinggallah jasadku
terbujur kaku beku
tiada maya tanpa nyawa
itulah dia Malaikatmau
pencabut nyawa
begitu patuh setia
bila dia datang
aku dibawa pulang
kembali pada-Mu Ya Ilahi.

Kelana Putra
Bingkisan Qakbu
Ahad 27 Januari 2013
15 Rabiul-Awal 1434.


 

1 comment:

  1. Bila dia..Malaikatmaut datang aku dibawa pulang kembali pada-Mu Ya Ilahi..yang tinggal hanyalah jasadku yang membujurkaku beku..aku pasrah... dalam relaku mahupun dalam paksa-Mu, Ya Allah, Ya Rab'bi. Innalillahi-wainna-illahii-raajiuun!

    ReplyDelete