Sunday, January 5, 2014

Perkasa Minda Hati Budi - Al-Quran Membawa Cahaya

LEAD MANKIND INTO THE LIGHT OF BELIEF

1.Alif-Lam-Raa (These letters are one of the miracles of the Qur’an, and non but Allah (Alone) knows their meanings) (This is) a Book which We have revealed to you, (O Muhammad), that you might bring mankind out of darknesses into the light by permission of their Lord-to the path of the Exalted in Might, the Praiseworthy- Allah, to whom belongs whatever is in the heavens and whatever is on the earth. And woe to the disbeleivers from a severe punishment. The ones who prefer the worldly life over the Hereafter and avert (people) from the way of Allah, seeking to make it (seem) deviant. Those are in extreme error. (Surat Ibrahim/Abraham: Verse 1-3)
MEMBAWA SELURUH MANUSIA KEPADA CAHAYA IMAN

1.Alif, Laam, Raa’. Inilah Kitab (Al-Quran) kami turunkan Dia kepadamu (wahai Muhammad), supaya engkau mengeluarkan umat manusia seluruhnya dari gelap  gelita kufur kepada cahaya iman-dengan izin Tuhan mereka-ke jalan Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Terpuji. 2. Allah jua yang memiliki segala yang ada di langit serta yang ada di bumi; dan kecelakaan besar bagi orang-orang yang kufur ingkar (terhadap Al-Quran) dari azab yang amat berat (yang akan menerima mereka kelak). 3. Orang-orang yang mengutamakan dunia lebih daripada akhirat, dan menghalangi manusia dari jalan agama Allah, serta menghendaki jalan itu menjadi bengkok terpesong, mereka itulah orang-orang yang terjerumus ke dalam kesesatan yang jauh terpesongnya. (Surah Ibrahim: 1-3)

1 comment:

  1. Al-Quran yang diturunkan kepada umat manusia (umat mutakhir) melalui Nabi saw. adalah cahaya yang mengeluarkan manusia dari gelap gelita kufur kepada cahaya iman, agar manusia itu dapat mengikuti jalan yang lurus....jalan agama Allah, iaitu Islam yang sempuna.

    ReplyDelete