Tuesday, April 1, 2014

Getaran Jiwa - Di ujung senja

DI UJUNG SENJA

Aku kini berada di ujung senja
hanya tinggal sisa-sisa hariku
waktu pagiku telah jauh pergi
bersama suria memancar cahaya
embun, pepohon dan bunga-bunga
dan  kicau burung-burung
lebih lagi riuh pikuk sibuk manusia
di kotaraya dan di desa
akupun begitu jua

Mentari siang terus beredar
panas terik kian pudar
waktu petangku begitu damai
bayu dingin terus membelai
hati jiwaku jadi asyik
segala yang sayu semakin pilu
aku kian letih lesu layu
bagaikan petang yang kian senja
aku bermenung dalam pesona
ingatkan diri dan semuanya

Senjaku ini tidaklah lama
pastinya sekejap lagi
ia ditelan gelita pekat malam
dan aku juga akan hilang
sunyi sepi sendiri
tinggal hanyalah sebuah nostalgia
kerana esoknya pasti
aku tiada.lagi di dunia ini.

Kelana Putra
Dungun, Terengganu
Rabu 2 Oktober 2013.

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment