Thursday, September 19, 2013

Getaran Jiwa - Hanyalah Pada-Mu

HANYALAH PADA-MU

Ya Allah, Ya Rahim-Ya Rahman
Aku hanyalah hamba biasa
aku memohon meminta
aku berdoa malam siang
aku memohon meminta ketika susah dan senang
aku banyak memohon pinta sejak dulu
aku kini masih terus memohon pinta dan
aku tetap memohon pinta selagi nyawa masih bersamaku
minta rezeki buat mengisi jasad
minta petunjuk cahaya buat berjalan di landasan
minta keyakinan buat iman teguh utuh
minta ilham buat cetusan buah fikiran
minta kekuatan buat benteng serangan hasutan godaan
minta belas ihsan buat keselamatan jiwa raga
minta pertolongan buat diri yang sentiasa lemah leka
minta ampun maaf buat bersihkan diri dari dosa-dosa
minta panjang usia buat tambahkan ibadah taqwa
minta rahmat hidayah buat hidup dunia akhirat
minta Jannah buat hidup abadi damai sejahtera
Sesungguhnya hanya-lah Engkau,
Maha Pemberi segalanya.

Kelana Putra Dungun,
Terengganu Darul Iman,
Jumaat 20 Sept.2013

 

 

1 comment:

  1. Ya Allah, Ya Rahman-Ya Rahim...hanyalah pada-Mu aku memohon dan meminta akan semua dan segalanya...kerana Engkau-lah yang Maha Pemberi...

    ReplyDelete