Friday, September 20, 2013

SYAITAN DILAKNATI OLEH ALLAH


SYAITAN YANG DILAKNAT OLEH ALLAH

117.  Apa yang mereka sembah yang lain dari Allah itu, hanyalah berhala-berhala, (makhluk-makhluk yang lemah), dan mereka (dengan yang demikian) tidak menyembah melainkan Syaitan yang derhaka-118. Yang telah dilaknat oleh Allah, dan yang telah mengatakan: “Demi sesungguhnya, aku akan mengambil dari kalangan hamba-hambaMu, bahagian yang tertentu (untuk menjadi pengikutku); 119. “Demi sesungguhnya aku akan menyesatkan mereka (dari kebenaran), dan demi sesungguhnya aku akan memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong, dan demi sesungguhnya aku akan menyuruh mereka (mencacatkan binatang-binatang ternak), lalu mereka membelah telinga binatang-binatang itu; dan aku  akan menyuruh mereka mengubah ciptaan Allah”. (AN-NISAA’:117-119)

1 comment:

  1. Akibat kesombongannya tidak mahu sujud menghormati Nabi Adam.. syaitan telah mendapat murka Allah dan dilaknati-Nya. Semenjak itu Iblis - bapak kepada segala syaitan telah bersumpah untuk menyesatkan Bani Adam (zuriat umat manusia) dengan apa cara sekalipun sehinggalah tibanya hari kiamat.Oleh itu setiap manusia sentisa diburu dan dikejar oleh syaitan yang memberi bisikan dan hasutan agar berbuat pelbagai kemungkaran dan maksiat....sehingga ramai manusia menjadi sesat, kufur ingar derhaka.

    ReplyDelete