Wednesday, June 19, 2013

Aku dan Kau


AKU DAN KAU MILIK DIA

Aku dan kau
memadu kasih sejati setia
kau turun dari alam tinggi
aku melata di pentas bumi
kaulah nyawa kaulah jiwa
bersatu kita jelajahi dunia
merebut masa beredar
bergelumang dosa pahala
redah dugaan pancaroba
ada menang ada kecundang
aku tak sekuat mana
masih goyah diancam dunia

Mungkinkah dapat kiranya
kita perteguhkan jiwa raga
hadapi dugaan pancaroba
atau kita rebah terpesona
tiba saat sampai ketikanya
kau pasti kembali ke mahligai azali
tinggalkan aku di sini sepi sendiri
punah ranah hancur lumat

Apakah nantinya kita
jumpa semula kali kedua
menurut atur janji-Nya
mengharap bahagia abadi
anugerah-Nya teristimewa
Tuhan Yang Maha Bijaksana.

Kelana Putra,
Dungun 29 April 2011
25 Jamadil Awal 1432

 

No comments:

Post a Comment