Wednesday, June 19, 2013

ANDAINYA

ANDAINYA

Andainya aku...!
Cenderawasih di angkasa biru
aku bernyanyi menari bersama arak awan
lepas bebas riang

tetap tumpas rebah menyembah bumi

Andainya  aku...!
Seteguh karang di samudera dalam 
aku mampu bertahan diterjah gelombang

tidak patah punah ranah

semacam pasir sentiasa berpindah ubah

Andainya aku..!
Sebuah patung boneka bikinan
aku  dijadikan mainan hilai gelak tawa
ramai manusia dan syaitan
Andainya aku…!
Sepohon kayu
aku beri buah-buah ranum dan teduhan
meliuk lintuk patah tumbang
bila angin ribut menyerang
boleh punah lintang pukang
Andainya aku…!
Segagah seutuh Titiwangsa
aku tetap perkasa tegak segak
biarpun dilanda ribut raksasa
tiada bimbang tiada gusar

tamat riwayatnya bersama dunia.

KELANA PUTRA
Bandar Bukit Puchong,
Selangor Darul Ehsan,
Sabtu 12.Jan 2013,

29 Safar 1434.

 

 

No comments:

Post a Comment