Tuesday, January 3, 2012

GETARAN JIWA - ASYIK

Asyik

Aku, kau dan dia
melihat... melirik... menjeling
pesona raut wajah alam semesta
jauh indah permai
dekat cantik jelita
langit naungi bumi
suria beredar menyinari
purnama puteri gelita
kerdipan bintang-bintang
gemerlapan memagari
samudera membelah benua
bahtera susuri pesisir
jelajah terokai pelusuk maya
cakerawala berlegar di angkasaraya
temani cenderawasih kayangan
gunung-gunung tegak berpacak
sungai-sungai berlumba mesra
desiran sejuk nyaman damai
bumi terhampar menadahkan
tangisan langit tiada henti
hijau subur ladang taman
bunga-bunga berkembang
harum mekar wangi
kicau riang burung-burung
nyanyi bersiulan
mata-mata menyaksikan
hatiku dipaut ciptaan
aku asyik aku terpesona
aku hitung ujung usia
apakah esok aku masih
bersua bercengkerama
dalam dakapn mesra
ruang masaMu
berlagu merdu
aku syahdu...
Maha SuciMu
 
Kelana Putra
Percint 9, Putrajaya
3 Januari 2012
Selasa 9 Safar 1433
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment