Friday, January 13, 2012

GETARAN JIWA - SUNYI SEPI

 
Sunyi sepi

Untuk apa...?
Aku duduk di sini
kita cuma sama-sama
bersenda gurau
bergelak ketawa
ramainya keliling pinggang
kita suka jalan-jalan
lihat dunia

Bila mana...
minda malas memikir
hati tak keras berzikir
kalbu hilang lenyap
iman tak pasang-pasang
ilmu dimamah gelita
amal sombongkan diri
kekayaan timbunkan kebanggaan
kekuasaan hebatkan belang
kemuliaan serlahkan kehinaan

Usiaku tak punyai
banyak erti
muda remaja lalai leka
berpeluk dakapkan dunia
dah dewasa mabuk sasau
rakus memburu bolot
kilauan cinta buta
aduh seronok gila
sampai dah tua
mana lagi daya upaya

Aku letih
Aku layu
Aku lesu
bersama senjakala
meresapi sinar
memanggil gelita
malam menutupi siang 
Aku pasti hilang
bersama malam
sunyi lagi sepi
di buai mimpi

Kelana Putra
Rantau Abang
14 Januarti 2012
Sabtu 19 Safar 1433
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment